Algemeen

Het Haarlems Kinderkoor is voor kinderen vanaf 4 jaar die graag zingen en graag beter willen leren zingen. We hebben meerdere koren zodat we recht doen aan de verschillen en de mogelijkheden van de leeftijden. Er is een kleuterkoor (4 tot 6), twee kinderkoren (6 tot 9), een jeugdkoor (9 tot 11) en een selectiekoor (11+).
Het repertoire is vrolijk, hedendaags, Nederlands of anderstalig en een of meerstemmig.

Bij het Haarlems Kinderkoor gaat plezier in zingen samen met het ontwikkelen van de stem door stemvorming, oefening en stemexpressie. Tijdens de repetities wordt gewerkt aan een voller en vrijer stemgebruik. Er is zowel aandacht voor solo zingen als voor koorscholing (zuiver zingen, timing, balans). Ook is er veel aandacht voor presentatie, correcte houding, articulatie, uitspraak van vreemde talen, beweging en spel.

Door het jaar heen worden diverse optredens verzorgd. Er is sowieso altijd een optreden met Kerstmis en het jaar wordt afgesloten met een groot zomer optreden.

Aanmelden voor een proefles kan altijd en nieuwe zangers kunnen zich ook altijd inschrijven. Ga hiervoor naar de pagina “inschrijven”. Doorstroming naar een andere groep vindt plaats in januari en in september.

Docent

Het Haarlems Kinderkoor staat onder leiding van Maartje Keijzer. Zij is artistiek verantwoordelijk voor het koor. Naast het instuderen van het materiaal geeft zij stemvorming en algemene muziekleer aan de kinderen.

Maartje Keijzer heeft haar opleiding gevolgd aan het conservatorium in Haarlem en is sinds 2017 dirigent van het Haarlems Kinderkoor.

Zij geeft buiten het Haarlems Kinderkoor ook zang- en muziekles op de basisschool.

Naast het lesgeven zingt Maartje in de zanggroep Gems Vocals en in de band Jamento.

Bestuur

Het Haarlems Kinderkoor wordt gedragen door betrokken hulpouders die onze activiteiten en optredens ondersteunen. We verwelkomen iedereen die wil bijdragen aan ons hulpteam. Jouw ideeën over activiteiten, werving en hulp tijdens optredens zijn van onschatbare waarde. Hiervoor wordt ongeveer 4 keer per jaar een avond samengekomen.

Wil je bij het bestuur of meehelpen tijdens optredens? Stuur een mail naar haarlems.kinderkoor@gmail.com

JDP_2820.jpg

Maartje Keijzer

Optreden

Het Haarlems Kinderkoor verzorgt regelmatig optredens. We hebben altijd een kerstoptreden en aan het eind van het schooljaar een zomeroptreden. We treden gedurende het jaar op aanvraag op bij leuke projecten. Zo hebben we in het verleden meegedaan aan het Kinderkorenfestival van de Nationale Opera 2018 en zong het jeugdkoor en selectiekoor in 2017 in 'Cajanus, een gigantische opera'.

Er wordt verwacht dat de kinderen meedoen met de optredens. Optredens en de bijbehorende repetities worden altijd tijdig gecommuniceerd naar de ouders zodat de kinderen weten waar ze aan beginnen. Afmelden voor een optreden of belangrijke repetitie kan uiterlijk 3 weken van te voren.

Contributie

De contributie voor het kleuterkoor is €125,- / jaar (30 min repetitie)
De contributie voor het kinderkoor is €125,- / jaar (30 min repetitie)
De contributie voor de jeugdgroep is €150,- / jaar (45 min repetitie)
De contributie voor level-up is €150,- /jaar (45 min repetitie)
Inschrijvingskosten bedragen eenmalig €10,- hierbij ontvangt u een Haarlems Kinderkoor shirt, dat gedragen wordt bij concerten en optredens.

Het rekeningnummer van het Haarlems Kinderkoor is:
NL10 INGB 0001851376 t.n.v. Stichting Haarlems Kinderkoor te Haarlem.
Let op: er wordt geen restitutie verleend bij het verlaten van het koor in de loop van het jaar.

Is de startdatum na 1 februari, dan kunt u volstaan met de helft van de contributie. Bij start vanaf januari rekenen we de helft van de contributie en 10 euro extra.

Opzeggen: Gaan kinderen het nieuwe schooljaar niet door met het koor dan worden de ouders verzocht dit vóór de start van het nieuwe jaar aan het secretariaat door te geven. Indien de opzegging te laat bij ons binnen is brengen wij de helft van de contributie in rekening.

Communicatie

De communicatie met de ouders verloopt via de mail. Informatie over optredens, extra repetities en andere zaken zullen wij tijdig sturen. Ook is op de website veel informatie over het koor te vinden.
Verder kunt u uw vragen mailen naar haarlems.kinderkoor@gmail.com. Wij zullen dan zo spoedig mogelijk hierop reageren.

Afspraken

Aanwezig zijn en op tijd komen.
Afzeggen voor een repetitie wegens ziekte kan op de dag zelf op de website.
Afzeggen voor een optreden kan uiterlijk 3 weken voor een optreden via de mail.
Afzeggen van een belangrijke repetitie kan alleen in overleg met de docent.

Opzeggen van het koorlidmaatschap kan per mail en deze mail moet voor aanvang van het nieuwe koorjaar binnen zijn bij het secretariaat. Het is een goede gewoonte om het koorjaar vol te maken. Tussentijds stoppen vinden we niet prettig en is niet gewenst.